13 Ağustos 2018 Pazartesi

7 Rila Lakes- Gezi Rehberi

Doğasıyla beni büyülen güzel mi güzel, yeşil mi yeşil Bulgaristan. Buraya AGH kapsamında gittim. 2 ay boyunca doyasıya gezdim, gördüm. Şimdi size Bulgaristan'a yolunuz düşerse nerelere gitmeslisiniz, nereye daha çok zaman ayırmanız gerektiği husunda naçizane önerilerde bulunacağım.


Seven Rila Lakes




Türkçesi Rila Yedi Göller diye geçiyor. Benim Bulgaristan'da en çok beğendim yer. Yemyeşil doğasıyla ve güpgüzel doğa manzaralarıyla beni kendine hayran bıraktı burası. Eğer siz de doğa yürüyüslerini seviyorsanız bence kesinlikle burayı es geçmemelisiniz.

Peki buraya nasıl gidilir?

İşte bu biraz sıkıntılı. Çünkü buraya giden bir otobüs ya da tren yok. Ya araba kiralayacaksınız ya da benim yaptığım gibi otostop çekeceksiniz.


İlk otostobumda maalesef çok da başarılı olamadım. Bulgaristan'da tek otostoba çıkıyorsanız ve özellikle de kızsanız sorunlarla karşılaşabiliyorsunuz. Bu yüzden geri döndüm ama sonrasında evimde Couchsurfing sayesinde ağırladığım Koreli arkadaşım benim gidemediğimi duyunca üzüldü çünkü o da oradan geliyordu ve orayı çok beğenmişti tekrar gitmek istiyordu. Ee durum böyle olunca kendimizi sabah erkenden yollarda bulduk. Tabi hazırlıksızdık, yanımıza hiçbir şey almadık ne yiyecek ne de bir kıyafet ama orada kamp yapacagız bir çadırımız var çok şükür. Yolda otostop çekerken topladığımız elmalarla karnımızı doyurmaya çalıştık. Ama bu kez olmuştu, çok güzel otostop yolculuğundan sonra erkenden o gitmeyi çok istediğim Rila dağına ulaşmıştık.

Rila Yedi Gölleri'ne ulaşım içim ister yürüyebilirsiniz isterseniz de teleferikle çıkabilirsiniz.

Teleferik ücretleri
Tek yön - 10 leva
Gidiş- Dönüş 18 leva

Teleferikle ulaştıktan sonra yüremeye başlıyorsun. Bence gitmişken en az 1 gece orada kalınmalı. Kamp alanları var. Biz orada kurmuştuk çadırlarımızı. Zaten orada kurulmuş birçok çadır olacaktır çünkü çoğu insan orada yaşıyor.  Ayrıca mistik bir havası da var çünkü burada ayin de yapıyorlar. Akşam hoş, sakin müzik eşliğnde oranın yerlileriyle sohbet edebilirsiniz.
Peki buradakiler yeme içme ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor diyorsanız  oradaki küçük restorandan ya da şehirden gelen erzaklarla ki bu malları atlara,eşeklere yükleyerek çıkarıyorlar.  Su ihtiyacını da orada bulunan su kaynaklarından karşılıyorlar.
Biz restoranda yemeyi tercih etmiştik, malum hazırlıksız gitmiştik. Gayet uygundu fiyatları ancak çoğu şey çabuk bitmişti o yüzden insanlarla paylaşarak yemiştik. Böylece birçok kişiyle tanıştık. Onlar sayesinde karnımız doydu, ısındık. Tabi bizimle az dalga geçmediler değil. Nasıl hazırlıksız oraya gideriz diye iyi güldüler bize. Tabi biz de kendi halimize güldük yani. 😀

Peki yanınızda mutalaka neleri getirmelisiniz ?
Kesinlikle sıcak tutacak kıyafetler çünkü çok serin oluyor özellikle akşamları. Maalesef biz yaz olduğu için hazırlıksız gitmiştik ve ben çok üşümüştüm. O yukarıda bahsettiğim restorandan battaniye kiralamıştık 5 levaya.
El feneri akşam çok işinize yarayacaktır.
Yürüyüs ayakkabısı mutlaka yanınızda bulundurun çünkü dağ sonuçta düz bir arazi değil.
Yazın güneş kremi gibi temel ihtiyaçlara gereksinim duyabilirsiniz.
Ve yağmurluk. Biz şansımıza yağmura yakalanmıştık. Siz bizim gibi hazırlıksız gitmeyin. Hazırlıksız gidecekseniz de bizim gibi olabildiğine eğlenmeye bakın! :)
                                  
Kamp alanı ve Restoran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder